sobota 9. května 2015

Recenze Jsem zlomená

Jsem zlomená (Unravel me)
Tahereh Mafi

Překlad: Pavla Kubešová
Anotace: Tik tak tik tak tik tak tik tak…Už je skoro čas na válku! 
Juliette uprchla ze spárů Warnera do Bodu Omega, což je místo ideální pro lidi, jako je ona. Pro lidi s darem. A také je to hlavní ústředí hnutí odporu proti stávajícímu režimu. Konečně je volná a nikdo ji nechce použít jako zbraň. Konečně může svobodně milovat Adama. Ale nikdy se nezbaví svého vražedného dotyku.
A ani Warnera, který po ní touží víc, než by bylo zdánlivě možné.
V druhém díle této dystopické trilogie musí Juliette učinit několik životně důležitých rozhodnutí. Musí zjistit, co vlastně chce a o čem si myslí, že je to správné. A možná bude muset volit mezi srdcem a Adamovým životem.
Rok vydání: 2013
Vazba: vázaná (hardcover)
Počet stránek: 392
Nakladatelství: CooBoo
!!!RECENZE OBSAHUJE SPOILERY NA 1. DÍL - JSEM ROZTŘÍŠTĚNÁ!!!
Juliette, Kenji, Adam a jeho mladší bratr se vymanili ze spárů Obnovy a dostali se do Bodu Omega, které usiluje o svrhnutí Obnovy z vlády. Jejich základna se skrývá v podzemí a ukrývá zdánlivě neškodné lidi. Lidi jako Juliette. Skoro každý z nich oplývá nějakou zvláštní schopností a tak by se měla Juliette cítit dobře, vždyť je mezi svými. Opak se stává pravdou, protože opět propadá nekonečným depresím. Odjakživa nechce své schopnosti používat, nechce nikomu ubližovat, ale Bod Omega po ní chce aby se připravovala na válku, aby uměla používat svou energii. Ona se však sama krčí v koutě.

Knížku křižují romantické scény s Adamem plné vášně, Juliette si ho konečně může pořádně užít. Ty však po chvíli skončí, protože s Adamem je něco v nepořádku. Na scénu se vkrádá otázka proč se vlastně může Juliette dotýkat? Kenji se ji snaží vymanit z depresí, pomáhá jí usměrnit svou energii a zapojuje ji do kolektivu. Celou knížku prosvětluje vtipnými poznámkami, nad kterými se určitě pousmějete, možná i zasmějete, protože je to příjemné vytržení z pochmurné nálady, co panuje skoro v celé knížce. 

Oproti prvnímu dílu mě Juliette neskutečně štvala. Několikrát jsem přes celý pokoj zakřičela ať se prostě zvedne a jde něco dělat, místo toho litování. Vždycky za mnou přišli rodiče a ptali se, co se sakra děje. V Juliettiných myšlenkách jsem úplně plavala, nebyla jsem schopná si vybrat mezi Warnerem a Adamem. Co vlastně víme o Adamovi? Jediné co ho definuje je jeho láska k Juliette. Což je samozřejmě krásné a docela rozhodující, ale Warner ji taky miluje. A o něm alespoň víme, že je to psychopat. Chvilky, kdy se na scéně objevil Kenji jsem doslova hltala! Celé knížce to udalo docela jiný směr. Takže jestli jsem team Warner nebo team Adam? Jsem rozhodně team Kenji!

Když srovnám první a druhý díl této série, tak rozhodně vyhrává první díl. Juliette sice byla také ztracená, ale nebylo vám to tak protivné jako tady. Spíše jste s ní soucítili, než že by vám lezla na nervy. Ale přesto se knížka četla rychle, autorčin styl psaní je velmi čtivý a přeškrtlé texty se často opakují. Ačkoliv byla knížka plná akce, tak mi přišlo že to bylo docela nudné. Doufám, že chápete jak to myslím. Z prvního dílu jste byli nabití energií, ale ve druhém jiskřila jen knížka.
Pokud si chcete přečíst knížku, ve které najdete plno deprese, trochu romantiky, akce a pár vtipných scén - je Jsem zlomená přímo pro vás! Knížce dávám 4 hvězdičky a snad se mi bude další díl líbit víc :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem obyčejná holka, co nadskakuje radostí z každého vašeho komentáře. Uděláš mi radost? :)