neděle 17. května 2015

Knižní týden - Poprvé na Světě knihy!

Ahoj!
O Světě knihy se teď píše úplně všude, ale tak já se také přidám.
Dnešní shrnutí zase nebude tak úplně jen za jeden týden, ale to nevadí, že ne? :D Poslední knižní týden byl 26. 4., takže to bude (pokud dobře počítám) po 3 týdnech. Tak co jsem za ty 3 týdny přečetla, o kolik knížek jsem okradla naší městskou knihovnu a jak je moje peněženka lehká?


Nevím přesně kdy, ale prostě někdy jsem si šla do knihovny pro druhý díl Cinder, jelikož se mi ten první díl neskutečně líbil. A co by to bylo za mé alternativní já, kdyby si nic dalšího nepůjčilo, že ano. Takže jsem z knihovny odcházela s úplně plnou školní taškou s celkovým počtem 5 knih. Cestou domů jsem se málem svalila na silnici a myslela, že mi umřou záda, protože ta taška byla i bez těch pěti knížek pěkně těžká! A teď už k tomu, jaké knížky to tedy byly.
Protože jsem optimistická, tak přesto, že už jsem to několikrát zkusila a nedopadlo to dobře jsem si půjčila dvojjazyčnou četbu. Kdo mě sleduje už déle, tak ví že jsem už doma měla třeba Harryho Pottera, ale vzdala jsem to. Ale ten nebyl dvojjazyčný, což Alenka v kraji divů je! Tak třeba se mi to tentokrát povede, držte mi palce :D

Jak už jsem zmínila do knihovny jsem šla kvůli druhému dílu Měsíčních kronik Scarlet. A tak jsem si ji taky odnesla domů... a společnost jí dělala ještě Cress, což je třetí díl. Není tajemstvím, že tyto knížky jsou docela tlusté, ale už možná není tak známo, že jsou pěkně těžké! Každopádně už se moc těším na další vyvíjení tohoto příběhu, který mi strašně přirostl k srdci.
Když už jsme u těch pohádek, tak co se přesunout ke knize, kde pohádky ožívají a stávají se skutečnými? Dámy a pánové, a jiné druhy přezdívaní knihomolové, představuji vám další knížku, kterou jsem si půjčila a tou je... Škola dobra a zla! Je se mnou všechno v pořádku? Pořád teď chroustám nějaké pohádky a strašně mě to baví a nehodlám s tím jen tak skončit :D

A poslední knížkou, kterou jsem uviděla ležet na poličce v knihovně a nemohla jí tam nechat je Počátek od Jessicy Khoury. Námět zní strašně zajímavě a hodnocení taky není špatné - 84 % vypovídá o tom, že to snad bude dobré. Jsem hodně zvědavá jestli se mi to bude líbit!

Za celé 3 týdny jsem přečetla jen 2 knížky. Já vím, stydím se. Ale já opravdu jsem schopná číst rychle! Když je knížka plná akce a je dobře napsaná, tak ji přečtu rychle. Pokud je dobře napsaná, ale není v ní moc akce, tak ji většinou čtu pomalu. Toť vše. Ale třeba Školu dobra a zla o 400 stránkách jsem přečetla během dvou všedních dnů, což je opravdu skvělé! Ta knížka je skvělá a její čtení bylo skvělým zážitkem! Ten konec byl skvělý a ilustrace byly skvělé! Tolikrát jsem slovo skvělý snad ještě nepoužila.
A potom tu je Dívka s pomeranči, která sice byla hezká, ale už ne tak skvělá. Četla jsem ji asi týden a to to má méně než 200 stránek. Ale neříkám, že se mi nelíbila. Dokonce mi u ní ukápla i slzička. A teď jsem si uvědomila, že jsem se ještě chtěla podívat na film :O Je dobrý?
Ještě jsem se dostala na 40. stránku Stopařova průvodce galaxií, ale musela jsem ho vrátit do knihovny, takže jeho dočtení se posunulo na neurčito. A dneska jsem rozečetla Spáleniště a už teď mě to hodně baví! Je to úplně nabité akcí :3
A teď už se můžeme přesunout ke knížkám z akce na kterou jsem se už nějaký ten pátek těšila. Svět knihy 2015, na kterém jsem byla včera a to úplně poprvé. Protože nejsem z Prahy ale Liberce, nejdřív jsem musela ujednat s rodiči, že tam pojedu. Protože jsem tam měla jet s kamarádkou Verčou (z blogu Story of one dreamer) tak to nebyl takový problém. Po ujednání začalo velké plánování kdy, v kolik, co si koupím, na jaké besedy půjdu... Potom mi došlo, že se nějak budu muset dostat do Prahy. Což o to, ale potom mi došlo, že se budu muset dostat na Výstaviště. Já a skvělý orientační smysl. To jsou dvě slova, které nikdy neřeknete v jedné větě. Začala panika. Co když netrefím na Výstaviště nebo dokonce co když se ztratím už v metru?! Naštěstí se nás ale ujala dobrá víla Rachel roo, která je také z Liberce. A tak jsme jely společně. V Praze se k nám ještě připojila Zuzka z blogu Zuzčina knihovna spolu s její sestrou.

Na Výstaviště jsme dorazily něco po desáté a ... všude byli lidi. Ale taky knížky a to je přeci to hlavní. První knížku Elitu jsem si koupila u Albatrosu s tím, že to bude jedna ze dvou knížek co si na veletrhu koupím. Potom jsme to tam celé prolezly a kochaly se, ale další knížku jsem si koupila až ve druhé křídle a to u Euromedie. Tady se už mé plány překazily, protože jsem si k Fangirl koupila ještě Čarodějnici z Hex Hall. No nekupte to za 29 korun! Když jsme byly u té Euromedie, tak jsme si zašly pro placku Fangirl, kterou dávali před stánkem, pokud jste řekli heslo. Šly jsme projít pravé (?) křídlo, kde bylo fakt vedro. Cestou k Jotě jsem nahrabala záložky a různé letáčky. No a u Joty jsem zjistila, že bloggeři mají 50% slevu. Ano, nevěděla jsem to. A tak jsem si koupila Girl Online a dostala jsem skvělé ovívátko, které mi neskutečně zpříjemnilo den. A ještě jsem byla pochválena, protože jsem jim dala 49 korun v drobných (20, 10, 3x5, 2, a 2x1 ... to byly mé poslední peníze :D). Ještě, že jsem těch peněz neměla víc, jinak bych si toho koupila mnohem víc.

Tahle fotka se mi strašně líbí!
Když už jsme všechny měly to, co jsme chtěly šly jsme na besedu s Terezou Janišovou a Bárou Tuzarovou. Terka je autorkou trilogie Erilian a Bára napsala knížku Nikdy nepřestávej věřit. Obě působily velmi mile a příjemně a byla radost je poslouchat. Zůstaly jsme tam ještě na autogramiádu Veroniky Kašákové autorky knihy Zpověď. Potom jsme tam už jen tak bloumaly a okukovaly jestli třeba nějaké knížky neobměnily. Z "Čerňáku" jsme odjížděly v 17.30, a protože jsme si chtěly dát časovou rezervu, tak jsme od Výstaviště vyjížděly už v 16.34. Byly jsme trochu nervózní, protože zpátky už s námi Rachel nejela. Ale zvládly jsme to, dokonce na první pokus a nezabloudily jsme! Sláva nám.
Detail na placky. Láďa Hruška mi byl vlastně vnucen. Šla jsem a najednou
jsem měla v ruce tuhle placku. Přeci jim jí nebudu vracet :D
Dva skvělé náramky. A Asylum ve tmě opravdu svítí :3
Ale to stejně asi všichni víte.
Pár záložek a pohledy od Yoli.
Konečně knížky, které jsem si koupila.
Koupené knížky podruhé.

A nakonec všechno, co mi za tento "týden" přibylo v knihovničce
Byli jste na Světě knihy? Co jste si koupili? A pokud jste nebyli, tak co jste dělali? :)
Máte problém se orientovat v Praze nebo kdekoliv jinde?

2 komentáře:

  1. Na svět knihy jsem hrozně chtěla, ale bohužel to nevyšlo takže teď už jenom závidím a čtu si všechny ty články od lidí co tam byli :) Já sem v té době byla na pouti takže to taky nebylo k zahození... a v Praze bych se ztratila i kdybych měla jenom přejít náměstí :D
    http://thereviewsforbooks.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď je o tom úplně přečlánkováno :D Na pouť bych taky chtěla :3 :D

      Vymazat

Jsem obyčejná holka, co nadskakuje radostí z každého vašeho komentáře. Uděláš mi radost? :)