sobota 28. března 2015

7 věcí, co nikdy neříkejte knihomolovi

Ahoj!
Dneska pro vás mám článek, kde vás seznámím s větami, které knihomolovi určitě neříkejte. Buď k vám totiž ztratí sympatie, strávíte s ním další hodinu nebo se vám může stát, že vám začne lehce nadávat.
 Prosím berte tento článek jako srandu, protože všichni nejsou stejní a samozřejmě se knihomolové nemusí bavit jen s knihomoly :)


1. Čtení je nuda
Pokud řeknete nějakému knihomolovi, že čtení je nuda, tak jste si vykopali vlastní hrob. Jsou jenom tři typy knihomolů, jeden z nich se zachová tak, že vám začne vysvětlovat, že člověk, co nečetl žádnou dobrou knihu o tom nemůže nic vědět a druhý prostě a jednoduše odejde. A možná je tu ještě další typ, který vám začne nadávat, ale s tím jsem se zatím nikdy nesetkala, protože knihomolové jsou přeci slušní lidé ne? :D

2. Nikdy jsem nepřečetl/a žádnou knížku.
První reakcí asi bude: "Jakože žádnou?! Nikdy? Ani jednu?". Poté vás nejspíš čeká sáhodlouhé vyprávění o tom, jak jsou knížky skvělé a vzápětí možná i doporučení nejlepších knížek, co kdy četl. A nebo knihomol znovu odejde z důvodu nedostatku témat na konverzaci.

3. Proč nejdeš ven a neužíváš si života?
Věta která nás pronásleduje celou čtecí éru. Copak to nikdo nechápe?! Pokud to někomu řeknete nedožijete se zítřka :D 3:)

4. Vyber si! Knížky nebo já!?
Je celkem dost možné, že pokud něco takového řeknete strávíte večer sám :D

5. Proč si pořád kupuješ další knížky? Vždyť jich máš doma spousty!
Odpovědí na tuto otázku je spoustu a na každou si musíte vyhradit chvilku času. Protože knížek není nikdy dost ;) To je nejspíš jedna z nejčastějších výmluv.

6. Můžeš si koupit jenom jednu knížku!
Pokud jste zrovna v knihkupectví a tuto větu vyřknete, strávíte tam ještě tak hodinu. Následuje vlna rozhodování jaká knížka je lepší. Většinou se výběr zmenší na 2 až 3 knížky a následuje další vlna rozhodování. A nakonec vlna pochybností. A pokud jste v knihovně, je to snad ještě horší, protože každá stojí stejně.

7. Můžeš mi doporučit jednu knížku, co si mám přečíst?
Pokud se na to zeptáte, nejspíš vám nikdy nikdo nedoporučí jen jednu knížku a čeká vás několik otázek, aby se o vás knihomol dozvěděl co nejvíc a doporučil to nejlepší. A jakmile vám jich pár doporučí, často za vámi chodí jestli už jste jí přečetli a jak se vám líbila atd. Takže už se ho nikdy nezbavíte 3:)

Jak se vám líbil tento článek? :)
Vaše natěšená a šťastná Teri, co si jde dneska koupit 3 knížky (hádejte jaké? :O) a ráno rozečetla Papírová města.

24 komentářů:

  1. Vtipný článek, takovéhle knihomolské články si vždycky ráda přečtu :) Mě teda většinou spíš ostatní říkají, že jsem magor že si pořád kupuju knížky, většinou mě nejvíc naštvou tím že řeknou, že je stejně nečtu. Já je čtu, ale pomalejším tempem než je kupuju, jenže pro ně je to asi totéž, jako kdybych je nečetla. No a nejčastější větu, kterou slýchávám je "Co to čteš?". Od lidí, kteří v ruce nikdy knížku neměli. Proč se ptají, když jim to stejně nic neřekne?? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejvíc mě štvou lidi, kteří pořád mají něco proti tomu, že něco řeknu na téma knížek. Když se jim to nelíbí ať neposlouchají :D Jinak naprosto souhlasím a také čtu pomaleji než kupuji a půjčuji :)

      Vymazat
  2. Super článek, opravdu se vším souhlasím. Ještě, no mě štve je, že knihomolové jsou odsuzováni za to, že čtou. Přitom je to "normální" ( o dost lepší ) koníček, než jakýkoli jiný :)
    Mě naštěstí mamka ve čtení podporuje a větu : Vyber si jen jednu, jsem od ní naštěstí nikdy neslyšela :) Díky, moc ráda jsem si tvůj článek přečetla, by vážně super :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! :) Ani nevíš jak mě takové komentáře těší. Mně to mamka taky neříká, protože se mnou do knihkupectví moc nechodí. Nechce se jí tam strávit hodinu :D

      Vymazat
  3. to je dobrý :D směji se :D věta tři... má odpověď... ale já si života užívám, jen jinak než ty :D a sedmičku nemám ráda, když mi to řekne spolužačka.. jak mám vybrat jen jednu knížku, když jich je tolik, které by si měla přečíst :D

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je naprosto přesné. :D Když mi někdo řekne něco ve smyslu prvních tři bodů, mám chuť vraždit. :D Copak to není zřejmé? Někdy se v případě třetího bodu zamyslím, jestli si nakonec nepůjdu číst někde ven, kde by mi do toho nikdo nekecal, ale jako na potvoru se podívám z okna a tam je hnusně... :D

    Jo, a "Co to čteš?" je asi nejčastější otázka, kterou slýchává snad každý, kdo čte. Když jedu třeba vlakem a vidím lidi, kteří si čtou, snažím se zjistit jakýmkoli způsobem, co to čtou. :D Neptám se, jen pozoruji, i když si při tom připadám trhle, ale zkrátka mě to zajímá, protože, co když čtou něco, co by mě zaujalo? Nebo něco, co už jsem četla? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A když třeba náhodou čtou, co už jsem četla, tak si hned říkám "Toho člověka bych určitě měla ráda" :D

      Vymazat
  5. Věta "Nikdy jsem nepřečetl žádnou knížku." mě dostává do varu! Nebo ještě, že nemá doma žádnou knížku... že na co a podobně! A ještě, když to říkají s výrazem, že je to jako něco víc :D Aaaa, uškrtit je málo :D

    OdpovědětVymazat
  6. Super článok, ktorý ma pobavil, avšak je aj veľmi pravdivý :D Našťastie mám okrem nečitateľov medzi priateľmi aj čitateľov a knihomoľov :D

    OdpovědětVymazat
  7. Úžasný a originální článek. S každým bodem souhlasím, někdy bych za debilní kecy ostatních zabíjela. nechápu lidi, kteří nečtou. :D Zrovna v pátek se mě kámoška zeptala: "Jak můžeš vydržet celý den číst? Já přečte tak jednu knihu za letní prázdniny." BOŽE :D

    Life by Peggy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chtělo by to video "Debilní kecy lidí, co nečtou" :D

      Vymazat
  8. Náhodou, já chodím ven a užívám si života! V létě chodím na lehátko před barákem a užívám si tam čtení knížek... =D Ehm, a jo. Vybrat si jednu knížku je pro mě taky taková soukromá noční můra. A to ji na bookdepository praktikuju docela často... =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to dělám taky, aby mě ostatní nechali na pokoji :D

      Vymazat
  9. To je dokonalý článok! :D Vo viacerých bodoch sa vidím a verím, že všetci knihomoľovia :) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Takové komentáře mě vždycky tak strašně potěší!

      Vymazat
  10. Naprosto souhlasím, dokonale jsi to vystihla :D

    OdpovědětVymazat
  11. Super článek. (Bohužel?) musím konstatovat, že na mě velká část sedí... :) V.

    alittlepieceofbooks.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  12. Ten obrázok maminy je super :D síce už dávno pracujem ale toto fakt pobavilo :D dosť často to počujem v práci ako mamina karhá dieťa, že iba jednu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem ho hledala asi hodinu a nemohla jsem si vzpomenout, kde jsem ho sakra viděla :D

      Vymazat

Jsem obyčejná holka, co nadskakuje radostí z každého vašeho komentáře. Uděláš mi radost? :)