sobota 24. ledna 2015

Recenze Danteho holka

Danteho holka (Dante's girl)
Courtney Cole/ová
Překlad: Martina Buchlová
Anotace: Reece Ellisová, sedmnáctiletá americká středoškolačka, už od deseti let tráví každé léto s tátou v Londýně. A každé léto se s ním k uzoufání nudí. Samozřejmě ani v nejmenším neočekává, že by se v tomhle ohledu mohlo něco změnit, tedy aspoň do té doby, dokud na holandském letišti, odkud má pokračovat do Londýna, doslova nevrazí do pohádkově krásného Danta Gilibertiho a její let není z nejasných příčin zrušen. To se pak před ní rozprostře vidina úplně jiného léta. Léta na malebném středomořském ostrůvku, navíc ve společnosti Danteho, ze kterého se vyklube syn místního premiéra…
Vazba: vázaná (hardcover)
Počet stran: 288
Rok vydání: 2014
Nakladatelství: CooBoo
Děj: Reece, obyčejná sedmnáctiletá kansasanka musí, jako každé jiné léto, letět za svým otcem do Londýna, aby s ním strávila, jako každé jiné léto, docela nudné prázdniny. Ale je to přece její otec. Na letišti však narazí do Danteho, který se jí okamžitě zalíbí. Dante je krásný, chytrý, nerozmazlený a naprosto normální syn premiéra. Jeho rodina dokonce vlastní firmu s olivami. Čistou náhodou letí Dante také do Londýna a stejným letadlem jako Reece. V letadle si Dante k Reece přisedne.
Protože se Reece trochu bojí vzletu letadla, Dante utěšuje, že se nic nestane. Před nimi se však zjeví obrovské hořící těleso, ze kterého se později vyklube jiné letadlo.

Danteho ochranka se bojí, že požár způsobili teroristé. V obavách musí Dante opustit letadlo, nemůže tu však nechat Reece samotnou a tak ji bere s sebou. Spolu s jeho ochrankou prchají z letadla. Helikoptérou doletí až do Caberry, Danteho domova. Reece čeká velká volba. Má strávit léto s nejúžasnějším klukem, kterého poznala před pár dny nebo se vrátit do bezpečí domova? Volba je jasná, zůstává. S Dantem zažívá spoustu krásných chvil, které do konce života nezapomene. Jenže Danteho rodině hrozí velké nebezpečí.
Originální obálka

Postavy: Autorka se snažila udělat celý příběh hodně pro holky, o tom také vypovídá edice ve které byla kniha vydána - No boyzzz. Proto byl také Dante tak neodolatelný; byl totiž dokonalý. Byl krásný, chytrý, společenský, vtipný, s dokonalou postavou. Autorka však nenechala náhodě, kdyby se nám snad Dante nezamlouval, nechala místo pro naší fantazii a každá dívka, co tuto knihu četla si mohla svého Danteho vysnít. Samozřejmě, že i mně se Dante zalíbil od prvního okamžiku, kdy se v knížce objevil.
Reece je paličatá, ale zato velmi sympatická a chytrá. Nebyla to nějaká rozmazlená holka, ani to nebyla buranka. V mnoha ohledech mi byla docela podobná a tak jsem si její příběh užívala.

Můj názor:
Knížka mě pohltila a během 24 hodin jsem ji přečetla. Zanechala ve mně takovou ... sladkou stopu. Pokud jste nějak jakkoliv vysazeni proti románům - tuto knihu nečtěte. Stejně tak, pokud jste vysazeni proti klišé. Bez těch by ale nebyla kniha tak neodolatelná.
Autorka psala velmi čtivě a její styl psaní se mi velmi líbil. Několikrát jsem si připadala, jako kdybych se u moře zrovna nacházela já, ne Reece.
Knížka byla plná náhod, ale tyto náhody se do knížky hodily. To ji dělalo tak hezkou a příjemnou. Pokud máte špatnou náladu, tato kniha vás zahřeje u srdíčka. Autorka se sice na konci pokusila o nějakou větší akci, která se mi do knížky moc nehodila, proto dávám knížce 4.5 hvězdičky.