úterý 23. prosince 2014

To-read book: CO TO BUDE TENTOKRÁT?

Ahoj!
Zase po dlouhé době vás vítám u článku, ve kterém se zaměřím na knížku, kterou bych si chtěla přečíst. Jaká to bude tentokrát?
Dnes se zaměřím na knížku, která (v Čr) vyšla teprve nedávno, přesně 3. 9. 2014. Oni už to sice budou skoro 4 měsíce, ale dejme tomu, že je to nedávno :D Knížku, kterou naspala Carol Rifka Bruntová asi mnoho z vás zná. Jmenuje se Řekni vlkům, že jsem doma.


Řekni vlkům, že jsem domaAnotace: Píše se rok 1987 a June Elbusová má čtrnáct let. Je uzavřená a nedůvěřivá, těžko se jen tak s někým spřátelí, nedokáže vyjít ani se svou starší sestrou. Na celém světě existuje pouze jediný člověk, který jí opravdu rozumí – strýc Finn, uznávaný malíř, její důvěrník a nejlepší kamarád. Jenomže Finn zemře na záhadnou nemoc, jejíž jméno Juneina matka dokáže vyslovit jen šeptem, a dívčin svět se převrátí vzhůru nohama.


Román je především příběhem o tom, jak dospět, najít vlastní identitu a vyrovnat se nejen s nejrůznějšími nečekanými situacemi, ale i bolestí a ztrátami, které přináší život. Přečtěte si, co se stane, když se zamilujete do někoho, do koho byste se zamilovat neměli. Pochopíte, že žárlivost a pocity viny dokáží zničit i to nejpevnější přátelství a někdy mají ty nejtragičtější následky.


Přijde mi, že je teď většina knížek, které vznikají v poslední době je z pohledu nějakého 16letého teenagera, takže jsem ráda že tato kniha bude z pohledu teprve 14leté dívky. Oni jsou to sice jen 2 roky, ale zrovna v tomto věku jsou to podle mě důležité 2 roky. 
Z několika recenzí je patrné, že postavy a celý příběh je vykreslen velmi reálně, hlavně díky ,,nedokonalostem'' hlavních postav. Počítejte s tím, že v této knize najdete plno bolesti, smutku a pravd o životě. Tím, že je kniha napsaná z pohledu dívky, která zrovna přechází z dětských let do takových dospělejších, bude asi kniha zaměřena hlavně na pocity June. 

Knížka mě zaujala hlavně svou obálkou (samozřejmě po tom, co jsem si přečetla o čem je i příběhem). Strašně se mi líbí ten výřez konvice, ve kterém sedí dívka s vlkem. I to písmo je skvěle vybráno. Celá obálka prostě ladí, jak s písmem, tak i s pocitem, že je člověk opravdu v lese (a to se k vlkům přeci hodí :D). 


Knížka je docela dlouhá, má 424 stran. Vydalo ji nakladatelství Jota a je to hardback s přebalem. Na databázi knih má docela dobré hodnocení, ale zase ne nijak závratně výborné - a to 88 %. 

Její originální název je Tell the Wolves I’m Home, takže název se vlastně nijak nezměnil od překladu, jak to u některých knížek bývá. 

Bonus - menší ukázka z textu:Když milujete tak, že se snažíte tu zakázanou lásku zatlačit, kam to jen jde, protože doufáte, že se třeba sama od sebe udusí, ale ono se to nikdy nestane? A místo toho ještěnarůstá, nafukuje se a časem je tak obrovská, že zabírá každé místo ve vás, až se jednoho dne stane vámi. Vy jste ona. Až vás všechno, co kdykoli uvidíte nebo si pomyslíte, zavede vždycky k té jediné osobě. Osobě, kterou byste v žádném případě tímto způsobem milovat neměli.
Tak co, zaujala vás kniha? :)
Teri

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem obyčejná holka, co nadskakuje radostí z každého vašeho komentáře. Uděláš mi radost? :)