úterý 23. prosince 2014

Recenze Vampýrská akademie - Mrazivý polibek

Mrazivý polibek / Frostbite
Richelle Mead
Anotace: Rose Hathawayová se topí v problémech. Její úžasný učitel Dimitrij jako by ji přehlížel, Mason ji naopak zavaluje milostnými návrhy, které ona nechce přijmout, a navíc na akademii zaútočili smrtonosní Strigojové! Škola je plná strážců, přijíždí dokonce i Rosina matka Janine. Nic z toho však nestačí, a tak se studenti i profesoři vydávají na vánoční prázdniny do Idaha, kde snad budou v bezpečí. V luxusním horském středisku mají všechno, na co si vzpomenou. Chybí jen to nejdůležitější jistota, že je Strigojové nenajdou a nezničí. Tři studenti se proto vydávají zpět do akademie, aby se Strigoji svedli konečný a vítězný souboj. Když se to dozví Rose, vyrazí za nimi, aby jim pomohla. Nemá ale nejmenší tušení, že se ocitla v takovém nebezpečí, jaké si do té doby ani neuměla představit. A jediným jejím ochráncem je Christian.
Nakladatelství: Domino
Počet stránek: 300
To, že Rose Hathawayová není žádná slušňačka, už víme dávno. Ve škole má spoustu problémů, počínaje hádkami s profesory a končíce příjezdem její matky na Akademii, kvůli nedávnému útoku strigojů. Ale ani její matka, patřící k nejlepší strážcům, však nepřichází útoku na kloub a tak se musí žáci sv. Vladimíra přesunout na vánoční prázdniny do horského střediska, kde budou magicky i fyzicky chráněni. Rose se svojí matkou nevychází ani zdaleka tak, jak by měla dcera s matkou vycházet, protože její matka je skoro pořád pryč a se svojí dcerou se moc nevídá.

Zoubky na dobrou noc :D
Rose miluje lyžování a tak si užívá hodiny strávené na sjezdovce. Ve středisku potkává Adriana. Bude to přítel nebo se ji pokusí zabít? Ve středisku se blíže seznamuje s Dimitrijem, nachází nová přátelství a postupně si uvědomuje, že její matka není tak bezcitná, jak si o ní celé ty roky myslela. Když se Mason vydá na v podstatě sebevražednou misi, Rose jen na chvíli zaváhá, než se vydá za ním. Najdou to, co hledali nebo se vrátí s nepořízenou? :)

No není dokonalý? :O
Postavy: Jak už jsem psala v recenzi na první díl, všechny postavy mi přišly sympatické. K srdci mi hodě přirostla Rosina matka, které mi bylo tak nějak líto, protože přeci nemůže za to, že je ve svém oboru tak dobrá! A také jsem se asi zamilovala do Adriana, který je v příběhu tak nějak nový.
Na konci knížky jsem měla chuť někoho nakopnout. Takové emoce se u mě moc často u čtení knížek neprojevují, ale teď jsem tu chuť opravdu měla. To si přeci chudáček nezasloužil! Vím, že teď si asi říkáte, že jsem se úplně zbláznila, ale až si tu knížku přečtete, tak to pochopíte.

Můj názor: Tato knížka byla prostě jedním slovem úžasná. Byla promyšlená a bylo v ní asi všechno, co mám v knížkách tak ráda. Nechybělo tam napětí, nějaká ta tragédie, milostný trojúhelník mezi sexy trenérem a nejlepším kamarádem a nechybí tu ani nějaký ten záporák. Prostě knížka pro mě jako dělaná.
S čistým svědomím můžu napsat, že se mi tento díl líbil více než první. Takže pokud váháte, s přečtením této série, jen doporučuji :)
Co na knížku říkáte vy? :)
Teri