středa 31. prosince 2014

Recenze Slza

Slza (Teardrop)
Lauren Kate
Anotace: Nikdy nesmíš plakat...
Sedmnáctiletá Eureka od své milované matky ví, že její slzy mají sílu obnovit dávno ztracený kontinent Atlantidu. Nesmí nikdy uronit ani slzu! Při podivné nehodě její matka nečekaně umírá a Eureka pomalu ztrácí chuť do života. Potkává Andera, chlapce jehož oči jsou tyrkysové jako hlubiny oceánu, a který jí varuje před hrozícím smrtelným nebezpečím. Následně Eureka odhaluje starověký a děsivý příběh nešťastné dívky...
Strhující milostná epická sága plná ničivých tajemství a temné magie... ve světě, kde vlny potopy mohou každou chvíli spláchnout všechno, co je nám drahé.
Série: Atlantida
Díl: 1.
Počet stran: 336
Nakladatelství: YOLI
Eureka má velice těžký život. Po té nehodě na mostě, kdy jejich auto smetla vlna a její matka to nepřežila, je na tom Eureka dost špatně. Pořád nechápe, proč přežila ona a její matka ne. Eureka je zoufalá a dokonce se pokusí i o sebevraždu. Jejímu stavu nepomůže ani fakt, že se její otec znovu oženil. Svou macechu rozhodně nemá ráda, to však neplatí pro její dvě děti, ty miluje a nasadila by pro ně život.

Eureka na to všechno však není sama, dostává se jí podpora od svých dvou přátel - Cat a Brookse. Když do ní však narazí - a to doslova narazí autem - Ander, poprvé za tolik let poruší pravidlo: Nikdy nebreč, a uroní slzu. Vůbec neví proč, ale při pohledu na něj ji prostě neumí zastavit, což je zvláštní, protože neplakala ani na pohřbu své matky. Ander je záhadný, ale velmi hezký, má úžasnou postavu a vlasy a ty oči! Už jsem říkala, že je prostě úžasný? Je pro ni velikou oporou, avšak také velikou záhadou.

Její matka jí odkáže 3 předměty, o kterých Eureka vůbec nic neví, vypadá to však, že Ander o nich ví vše. A to je na něm to děsivé. Najde ještě někoho, kdo by jí s nimi mohl pomoct?

Všichni pořád obdivují obálku této knihy (já taky) a tak jsem si řekla, že jich sem pár dám. Jaká se vám líbí nejvíc? (:

              

Eureku jsem si hned od začátku oblíbila a tím pádem mi nedělalo problém vžít se do její těžké situace. Když se naštvala naštvala jsem se s ní, když se zamilovala, také jsem se zamilovala s ní. Autorka neměla problém ve mně vyvolat takové pocity. Což je pro ni velké + !
Ander byl sice záhadný, ale bylo vidět, že postě není ten zlý (doufám). Moc moc jsem si ho oblíbila. Což se mi v moc knížkách nestává, že bych byla takhle vykolejená, kvůli klukovi z knížky. Takže tady máme další velké + !

9335d9065e7c9e45fc1694e79437781bA jako poslední tu máme postavy Cat a Brookse (tedy, ono je tam postav více, ale kdybych vám tu měla všechny představovat, bylo by to na hodně dlouho). Začněme Brooksem. Jeho jsem neměla ráda od první chvíle. On asi nebude zlý, jen tak trochu SPOILER posedlý :D. Ale když byl na scéně, ježily se mi u toho vždy chloupky, což je docela zvláštní, protože skoro všichni, kdo knížku četli milují Brookse a nesnáší Andera. A já to mám naopak.
A v neposlední řadě je tu Cat, to je prostě kámoška, která  vás vždy podrží. Sice je trochu odvážná, co se týče kluků a oblečení, ale jinak je to určitě skvělá kamarádka.

Abych to shrnula. Upřímně nechápu, co na této knížce všichni tak kritizují. Jistě každý má trochu jiné požadavky, ale stejně. Mně se knížka moc líbila, sice nepatří mezi mé nejoblíbenější, ale určitě si přečtu i další díly. Původě jsem si příběh představovala trochu jinak, trošku méně té romantiky, ale i tak se mi to moc líbilo. Takže knížce dávám 4.5 hvězdičky, myslím si, že si to zaslouží ;)


4 komentáře:

  1. Ahoj, ja Slzu čítam práve teraz a som niekde pri polovici. Ander sa tam ešte veľmi neobjavuje, takže ešte neviem či ho budem alebo nebudem mať rada. Aj keď to tajomstvo okolo neho je vzrušujúce :D Ale Brooksa mám rada už teraz! Ináč pekná recenzia, nie je zdĺhavá a nekonečná, je k veci a bez spojlerov! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nevím, já jsem Brookse od začátku podezírala :D Uvidím co se z něj v dalších dílech vyklube. Děkuji, těm spoilerům se vždycky snažím vyvarovat, protože je sama nemám ráda :D

      Vymazat
  2. Tahle knížka mě vůbec nezaujala, ale dle Tvé recenze bych jí asi šanci dát měla, tak uvidím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě knížka zaujala hned od prvního okamžiku, tak uvidíš jestli tě nakonec zaujme. Každý to má jinak :D

      Vymazat

Jsem obyčejná holka, co nadskakuje radostí z každého vašeho komentáře. Uděláš mi radost? :)