sobota 27. prosince 2014

Ci (tá) tové soboty #1

Ahoj!
Dneska jsem se činila a dočetla jsem Danteho holku. Musím podotknout, že to byla pořádná slaďárna, ale to byla tak hezká slaďárna! Sice z ní člověk dostane cukrovku, ale za ten pocit štěstí to stojí ;)
Ale o tom dnešní článek nebude. Jak už jste si asi odvodili, dnešní článek se bude týkat citátů.
Každý (budu se snažit) týden v sobotu zveřejním článek a v něm uveřejním pár citátů. Můžou to být citáty z knih nebo prostě o životě či o knihách. Někdy to budou asi i citáty v angličtině, ale myslím si, že těch českých tu bude mnohem více.
A abych ještě upřesnila název proč to budou také citové soboty, tak je to proto, že sem budu vkládat i určité myšlenky či básně.
Tak doufám, že se vám budou příspěvky líbit :)

Pro začátek tu mám jeden známý citát od Jana Amose Komenského:
„Nemilovat knihy znamená nemilovat moudrost. Nemilovat moudrost však znamená stávat se hlupákem.“
Myslím si, že tento citát všichni znáte, ale nikdy není na škodu si ho připomenout :)

Následující citát se mi vždy strašně líbil. Je od Honoré De Balzaca.
„Za jednu minutu člověk pozná, zda se mu někdo líbí, za hodinu pozná, zda by jej dokázal mít rád či milovat, za jeden den zjistí, jestli by s tou osobou dokázal strávit celý život...ale poté trvá celý život než na tu osobu zapomene.“

Pak tu máme jeden citát na zamyšlení od Roberta Burnse.
Láskyplný člověk raději sám prožívá bolest, než by ji jiným působil.

A potom se mi strašně líbí jedno přísloví - Nevylévej špinavou vodu, dokud sis nenanosil čistou.
Podle mě je to docela poučné přísloví :)

Jako poslední tu mám jeden obrázek (v angličtině) a to je úplně můj nejoblíbenější citát z dnešního dne ;) Líbí se vám? 
Vím, že tento článek nebyl moc dlouhý, ale já myslím, že toto stačilo :)
Líbil se vám článek? 
Teri

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem obyčejná holka, co nadskakuje radostí z každého vašeho komentáře. Uděláš mi radost? :)