neděle 30. listopadu 2014

Mockingjay part 1 - Můj názor

Myslím si, že zprávu o tom, že Hunger games - Mockingjay part 1 šel do kin jste slyšel snad každý. Ne každý jste však na filmu byl a tak jsem se rozhodla vám sem o tom něco napsat. V článku se dozvíte něco o zvukových efektech, celkovém zpracování, jak se mi film líbil a samozřejmě nebude chybět ani porovnání s knížkou.
zdroj
VAROVÁNÍ: Tento článek nebude probíhat úplně stejně jako normální recenze a nějakou nešťastnou náhodou by se tu mohl objevit spoiler, ale budu se jim snažit vyvarovat.
Takže varování by tu bylo a můžeme se do toho pustit! :)

Nejdříve bych vám chtěla říct napsat, že už to bude skoro rok od toho, kdy jsem četla Hunger games. Takže už si nepamatuji každý detail, který se v knize odehrál. Myslím si však, že to nebude mít žádný vliv na kvalitu článku. 

Tak a teď už konečně přímo k filmu. Na promítání už jsem se strašně dlouho těšila - vlastně od zhlédnutí minulého dílu - a byla jsem zvědavá jak si režisér, herci a celý tým se třetím dílem poradí, protože první polovina toho třetího dílu nebyla moc akční, šlo tam spíše o to jak se vlastně žije ve 13. kraji. Přesto jsem se ale u promítání rozhodně nenudila a užívala jsem si každou vteřinu filmu, protože se jim film povedl. 

Moc se mi líbilo grafické zpracování a všude mi seděly zvukové efekty. Nikde jich nebylo moc ani málo. Tak akorát. Stejně tak se mi líbily kulisy a když jela Katniss (ještě s někým) výtahem ve 13. kraji tak mi to tam připomínalo Jámu v Divergenci. Jsem jediná?


Nevím proč, ale docela mě překvapil herecký a pěvecký (^_^) výkon Jennifer Lawrence. V prvním díle se mi zpočátku do role Katniss moc nehodila, ale časem jsem si na ni zvykla. Ve druhém díle už jsem si neuměla představit někoho jiného a ve třetím díle by to bez ní nebylo ono. Když zpívala The hanging tree bylo to úžasné! Já se přiznám, že jsem ani nevěděla, že umí zpívat. Ona o sobě tvrdí, že zpívat neumí, ale já si tu písničku pouštím už celý týden! Takže opak bude pravdou. :D

Abych to shrnula, film se mi hodně líbil. Přišlo mi, že nevynechali žádnou důležitou část z knihy a celkově se knižní předlohy drželi. Některým se film a kniha nelíbili jen proto, že se to posunulo dějově dál. Že už to bylo něco jiného než v aréně. Já nevím co od toho čekali. Že to bude pořád stejné? To by přeci nikoho nebavilo, to si přiznejme sami. Tedy mě osobně by to určitě nebavilo. Mám radši, když se děj v trilogii vždy posune někam úplně jinam a překvapí mě.

Ještě abych nezapomněla! Pokud jste ještě v kině nebyli, tak si určitě počkejte až do konce titulků, bude tam na vás čekat překvapení :P.
Krásný adventní večer
Teri :)



2 komentáře:

  1. Ja som sa asi pred hodinou vrátila z kina. U mňa je to tak trošku zmiešané. Z prvého a druhého filmu som mala silnejšie, aj keď strašne ma zobralo to s Peetom. Čítať o tom je jedna vec, no na vlastné oči vidieť niečo také brutálne! Bolo to vykreslené naozaj dosť drsne. Na druhú časť sa hrozne teším :)

    (http://all-dreams-are-real.blogspot.sk/)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Číst to, je něco úplně jiného, než to vidět :)

      Vymazat

Jsem obyčejná holka, co nadskakuje radostí z každého vašeho komentáře. Uděláš mi radost? :)