čtvrtek 27. listopadu 2014

10 věcí, za které se jako knihomol stydím

Ahoj!
Vítám vás u nového článku! Z názvu už jste asi poznali o co jde. Napíšu vám tu 10 věcí za které se stydím. Takže si važte toho, že se tu třeba ztrapním! :D Budou tu věci, za které se stydím v porovnání s jinými knihomoly ale také věci za které se stydím v porovnání s "normálními lidmi".



1. SEZENÍ V AUTOBUSECH KVŮLI ČTENÍ
Takže, tady je první věc. Za tuto se velmi stydím. Často si v autobuse sedám jen kvůli tomu abych si mohla číst. A když si čtu tak se nedívám kolem. Několikrát už se mi stalo, že když jsem vystupovala, zjistila jsem, že v autobuse byli nějací staří lidé, kteří stáli, jenže já si jich nevšimla. Ale člověk si prostě nemůže pomoct! Teď už si tedy v autobusech moc nečtu, protože jsem se kvůli tomu někdy cítila špatně, ale někdy tu knihu přeci jen vytáhnu.

2. NENÁVIDÍM ČEŠTINU
Za tento bod se stydím hlavně vůči ostatním knihomolům. To, že nenávidím češtinu je (s největší pravděpodobností) způsobeno naším profesorem. V hodinách češtiny se všichni nudí, říkáme si věci, které už dávno všichni víme a nebo to nevíme, ale nikoho to stejně nezajímá (:D). Celý minulý školní rok jsme vůbec neměli literaturu, ale jen sloh a mluvnici. A tak, když nám profesor řekl, že konečně bude literatura, v mém nitru to udělalo: BUM! Oujé! Prostě super!. A tak byla první hodina literatury. Já jsem si představovala, že nám představí nějaká slavná díla, spisovatele a já nevím co. Jenže jeho hodiny probíhají asi takhle: Dá nám na papíru vytisknutou povídku, nějakých neznámých autorů. Potom nám dá další papír, na který máme vypsat děj, kompozici, postavy, jazyk a já nevím co ještě. Každá hodina je úplně stejná, akorát s jinou povídkou! Koho by to bavilo?
Děláte na hodinách literatury to samé? :)

3. SLEDOVÁNÍ SERIÁLŮ
Skoro každý sleduje seriály (nebo alespoň jeden). Jenže normální člověk knihomol to má nějak rozvržené, aby mohl hodně číst, ale aby se zároveň mohl  i koukat na ty seriály. Jenže to já ne. Já když najdu nějaký seriál, který mě hodně baví, jsem schopná koukat se na něj skoro celý den. Jako příklad dám minulý víkend. Měla jsem v plánu přečíst toho opravdu hodně. Ale našla jsem nový seriál a jela jsem pořád další a další díly. No a pak to dopadlo tak, že jsem přečetla 30 stránek namísto 200, co jsem si naplánovala.
Taky jdete tak do extrémů nebo koukáte třeba na jeden díl denně? :)

4. DÁRKY
Znáte to, dostanete knížku od příbuzných či kamarádů. Jenže vy zrovna nějakou knihu čtete a pak nějakou další a najednou vidíte v knihovně jednu super knížku a hele! Vedle ní leží další. Tak je všechny poberete a půjčíte si je.
U mě mají knížky z knihovny většinou přednost, protože jsem omezena datem navrácení. A tak se někdy stane, že dostanu nějakou knížku a dostanu se k ní až třeba za půl roku. Ale nejhorší na tom je, když se mě pak dotyčný zeptá: "Tak jaká byla knížka?" nebo "Co říkáš na tu knížku co jsem ti před půl rokem dala?" No dobře to druhé jsem si trochu přibarvila. Ale vždycky je to strašně trapné jenom to: "No byla vážně zajímavá a moc mě bavila." a nebo "Já jsem jí ještě nečetla, ale už příští týden se na ni vrhnu!" ... no tak to určitě :D

5. "NEČTENÍ"
Taky máte někdy období (délka těchto období je velmi rozmanitá, někdy je to 1 týden, někdy měsíc, u mě je to většinou ten týden :D), kdy se vám do čtení prostě nechce? Ať už za to může nový seriál, škola nebo sport a nebo se vaše oči prostě zavírají jen při pohledu na další písmenka, nedokážete se do toho čtení dostat. Ale pak se to najednou zase ustálí a vy čtete jednu knihu za druhou. Stává se vám to také někdy? :D

6. KNIHOVNY
Vždycky, když se tento bod "stane", jsem na sebe naštvaná a zároveň jsem z toho taková smutná. Skoro vždy se to stane, pokud nastane předchozí bod. Mám půjčených milion knížek, jenže najednou se mi moc číst nechce. Už jsem si třeba knížky 2x prodloužila (což je maximum) nebo najednou zjistím, že mám za týden vracet 2 knížky, které jsem ještě ani nerozečetla a jedna z nich má přes 400 stran. Takže pak knížky vrátím nepřečtené a strašně mě to vždy mrzí. Ale stejně jsem nepoučitelná a udělám to znovu :D.

7. PŘECITLIVĚLOST
Já, jakožto mladá dívka (nezní to zvláštně?) jsem velice citlivá. Spíše přecitlivělá. Zjistila jsem, že brečím skoro u všeho. U knížek, filmů, seriálů, reality (:D). Jste také někdo přecitlivělý nebo jsem jediná? :D

8. POVINNÁ ČETBA
Mám takový problém, jakmile něco není na papíře (tím myslím nějakou kapitolu knihy, celou knihu, komix...) tak to prostě nepřečtu. To se týká i např. povinné četby, kde to profesor dělá tak, že vždy nějakou knihu naskenuje a pošle nám na e-mail nějakou kapitolu nebo úryvek, který máme přečíst. Na to, že jsem knihomol, tak se mi do toho nikdy moc nechce. Možná je to tím, že nám to ve své podstatě nařizuje. A tak se k tomu většinou dostanu až po termínu, do kdy jsme to měli přečíst. A to to většinou ti, co neradi čtou přečtou! :D

9. UČENÍ
Během mého "očumování" různých blogů, jsem také zjistila, že hodně knihomolů se dobře učí a nedělá jim to problémy. No nevím jak je to třeba u vás, ale u mě je to docela katastrofa. Né, že bych měla nějaké špatné známky, to zase ne, ale mně prostě nejde se učit. Je třeba baví vzít si tu učebnici a prolistovat si ji a přečíst si něco zajímavého, to u mě však nehrozí. Neumím se k tomu dokopat a pořád to odkládám a odkládám a najednou hele! Je osm a nemám šanci se pořádně vyspat, protože se budu dlouho do noci zase učit a potom zase budu vyřízená. Tohle je vlastnost, kterou u sebe nesnáším -.- Nemáte někdo nějaké tipy jak se k tomu dokopat? Nebo na to nic neexistuje? :D

Doufám, že se vám těchto pár bodů líbilo a teď bych vás chtěla poprosit...napište prosím dolů do komentáře nějakou desátou věc, za kterou se stydíte vy. Já vám tu taky napíši jednu mojí desátou věc :)

MOJE 10. VĚC - PROHLÍŽENÍ KNÍŽEK
Poslední bod tohoto článku, se týká kupování knížek. Když si jdu koupit nějakou knihu do knihkupectví, půl hodiny tam hledám tu nejméně poškozenou nebo nejlépe úplně nepoškozenou. Opravdu se tam můžu několik minut přehrabovat, jen aby ta knížka byla hezká. Stejně ji většinou trochu sama zničím, tak ani nevím proč to dělám.

Tak já se s vámi prozatím loučím :)
Ahoj!
Teri :)

30 komentářů:

  1. To s tím autobusem se mi občas také stane, že si nevšimnu někoho staršího. Ale snažím se dávat si na to pozor. Jinak jsi mě docela pobavila :D S prohlížením knih před koupí Ti naprosto rozumím! Nic mě nedokáže vytočit víc, než když si koupím knihu a pak zjistím, že je nějak poškozená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento článek byl spíše pro pobavení, tak jsem ráda že jsem tě pobavila :D

      Vymazat
  2. V buse se mi "naštěstí" dělá při čtení špatně. Češtinu máme teda jinou, literu ale třikrát týdně, profesorka to čte ze skript a není to moc záživné - i když to možná bude tím, že jsme začali Národní obrození. :D Seriály chápu, i když takový maniak nejsem, můj největší rekord je sedmá série Doctora Who za dva dny. Knihy, které čtu, všeobecně čtu docela brzo, někdy třeba vůbec nechodím do knihovny, když toho mám doma dost. Nečtení neznám a s naším limitem v knihovně problém nemám (tři měsíce, no :D). Přecitlivělá ani moc nejsem, máloco mě rozbrečí (ale já jsem výjimka s tímhle všude) a povinná četba... záleží na knize, teď máme 5 za pololetí, plus k tomu jedna za rok na referát, to i jde. I když ten Komenský...
    K učení tě klidně dokopu, ráda kopu do lidí. O:) :D A na prohlížení až tak úchylku nemám, beru první nepoškozenou (po půlhodinovém vybírání), k tomu neuvěřitelně moc zbožňuji antikvariáty. :3
    Prostě tak nějak vůbec hezké odpovědi. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za komentář ;) Taky miluji antikvariáty. Sice ty knížky nejsou úplně jako nové (jistě že ne :D) ale v tom je právě to kouzlo :3. Doctora Who jsem úplně žrala (tedy ještě pořád žeru ...ráda koušu do lidí :D).

      Vymazat
  3. Pěkně jsi to vypsala. Taky si sedám kvůli čtení... Mrzí mě, že máte blba na literaturu, my měli na ZS super češtináře, na gymplu babu nic moc, ale rozhodně byla do toho zapálená. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejhorší na tom je, že je to i náš třídní :/ Takže je to opravdu "super" !

      Vymazat
  4. Mým největším problémem je půjčování spousty knih z knihovny. Stejně je nestihnu ani zdaleka všechny přečíst a ještě nemám čas na čtení zakoupených knih, ale nikdy neodolám si půjčit další knihy. A navíc se na každou návštěvu knihovny vždy moc těším a doufám, že tam něco z mého dlouhého seznamu ulovím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme na tom stejně! :D Já mám tolik nepřečtených knih, ale stejně si půjčuji pořád další a další :D

      Vymazat
  5. Dávej si pozor na gramatické chyby, jinak občas se mi taky stane to s knihovnou a autobusem... :(

    OdpovědětVymazat
  6. Já autobusem nejezdím (a většinou se mi v něm dělá špatně), ale stává se mi to hodně ve vlaku, když je plno. :D S těmi seriály se mi to stává taky, i když teď přijdu domů, ani nezapnu počítač a jdu číst, abych stihla alespoň těch 50 stránek, a pak spát, protože jsem hrozně unavená. :D Co se týče té čestiny, tak máme sice docela fajn profesorku, ale tenhle rok jsem měla hrozný problém s literaturou. Pokud něco fakt nesnáším, tak je to Národní obrození. Mácha a spol. Nejhorší knihy, co kdy kdo napsal. Skončila jsem tak, že si vůbec nepíšu zápisky a na písemky mám tahák. Navíc máme mít 1 referát za rok a já si vybrala Dickense, což není vůbec špatné, ale zas tam toho moc neděláme. 3:D
    Moje desátá věc je rozhodně čtení pod lavicí. :D Já si nemůžu pomoct, ale když se dostanu k nějaké zajímavé pasáži, prostě nevnímám a čtu dál. Pak se u mě najednou objeví profesor a s knížkou se můžu na hodinu rozloučit. :D Což není tak hrozné, ale děsně mi vadí, když mi ten dotyčný knížku opatlá, otevře (a málem zlomí hřbet) a jak to otevře, tak mu třeba vypadne záložka. :D No na zabití! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když si kámoška jednou četla pod lavicí (vlastně to bylo na lavici, ale měla to dobře schované, vlastně tak dobře ne když si jí učitel všiml... :D), tak ten učitel jí vzal tu knížku, vrátil jí tam záložku, kterou měla položenou na lavici, zavřel knížku, přečetl si název a položil ji na parapet... :D Všichni jsme si říkali jenom "Co!?" :D

      Vymazat
  7. Jo, některé z těch věcí sedí. Ale pravděpodobně nejvíc poslední bod. Už mě to občas strašně štve, jakej jsem v tomhle magor, ale prostě moje knížka musí být perfektní ve všech ohledech :) A že to dá občas zabrat - kort když mají ještě papírový přebal :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tak já za sebe můžu říct, že vždy z knihovny odnesu knihu, kterou jsem neměla vůbec v plánu si vzít :D

    A taky upřednostňuji svou četbu před povinnou četbou :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tam jdu vždycky jen vrátit knížky a odnesu si jich domů víc než kolik jsem jich tam přinesla... :D

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  9. Na dokonalost knížek nejsem vůbec vysazená. Nevadí mi, když je obálka paperbacku maličko ohnutá, nebo tak něco. Štve mě, když jí ublížím já, ale trošku poškozená knížka sama o sobě zase tolik ne. =D
    S půjčováním knížek z knihovny mám teda taky docela problém, stejně jako s tím, že je vracím nepřečtený. Mám tendenci trochu přeceňovat svoje čtenářské schopnosti... =D

    OdpovědětVymazat
  10. Tak v treťom a piatom bode sa s tebou úplne zhodujem :D Tie seriály... ach, moja večná slabosť. Keď náhodou nájdem niečo nové, tak do toho čumím skoro furt a na knihy ani nepomyslím. Potom ešte týždeň spievam o tom, aký bol ten seriál úžasný a rozmýšľam nad ním a nechce sa mi púšťať do knihy.
    Tie obdobia, keď sa mi nechce čítať, sú najhoršie hlavne vtedy, keď sa mi doma kopia recenzáky.

    OdpovědětVymazat
  11. Na literatúre to máme také isté, človek by si pomyslel, že tam dajú nejaký dobrý úryvok (Percy Jackson bol zatiaľ jediný dobrý) a oni tam dajú úplnú blbosť :D
    Vo viacerých bodov sa vidím :D


    www.booksmakesenseofmylife.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  12. Skvělý článek. :) Sedí na mě snad vše, co na tebe. :D :)

    OdpovědětVymazat
  13. Můj největší problém je půjčování z knihovny.. Vždycky si toho chci přečíst hrozně moc a pak nestíhám a kolikrát knížky vrátím a ani jsem je neotevřela :'D
    S tou literaturou.. Češtinu taky nemám ráda, baví mě jenom když píšeme sloh a to je většinou tak že když nám učitelka ten sloh oznámí tak jsem jediná ze třídy která skáče radostí :D Baví mě totiž psát. No a literaturu máme taky celkem zajímavou. Většinou si čteme ukázky od slavných autorů a někdy když to nestihneme dočíst tak ještě chvíli zůstávám po zvonění a dočítám si to. :D
    K jedné knížce kterou jsem dostala od dědy jsem se dostala až po dvou měsících s tím že mě vůbec nebavila ale pak jsem se do ní začetla a je to má oblíbená knížka. :) :D
    http://nico-chan.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě taky sloh baví. Ve třídě jsme asi 3, které baví psát slohovky. Pokud je to na nějaké dobré téma a není to charakteristika -_- :D

      Vymazat
  14. Brutálny článok. Všetci už určite napísali to, čo by som ti chcela povedať, tak sa nejdem opakovať :D S 90 percentami tvojich odpovedí súhlasím a rovnako sa za ne hambím :D Vážne peckové, zaujímavé, skvelé.... Som z toho preč :) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! :O Ani si neumíš představit jak mě to nehorázně potěšilo! Opravdu moc děkuji! :)

      Vymazat

Jsem obyčejná holka, co nadskakuje radostí z každého vašeho komentáře. Uděláš mi radost? :)