úterý 28. října 2014

Recenze Monument 14

Monument 14 (Monument 14)
Emmy Laubourne
Anotace: Tvá matka na tebe křičí, že nestihneš autobus. Vidí, jak se blíží ulicí. Nezastavíš se a neobejmeš ji, neřekneš jí, že ji máš rád. Nepoděkuješ jí, že je hodná, laskavá a trpělivá máma. Jistě že ne – jen seběhneš schody a utíkáš na roh ulice.
Kdybys ale věděl, že je to naposled, co mámu vidíš, nejspíš by sis přál, aby ses zastavil a všechny ty věci udělal. Možná i za cenu, že by ti autobus ujel.
Ale autobus se už blížil, tak jsem se rozběhl.
Čtrnáct dětí. Jeden supermarket. A milion věcí, které nabraly špatný směr.
V akcí nabitém debutovém románu Emmy Laybourneové se stal supermarket útočištěm pro čtrnáct dětí – šest středoškoláků (oblíbených i neoblíbených), dva osmáky (z nichž jeden je technický génius) a šest malých dětí. Zní to jako velká zábava, když si můžou dělat, co chtějí, ale ne v případě, že venku zuří jedna katastrofa za druhou, počínaje monstrózním krupobitím a konče použitím chemických zbraní, které svět – jak ho znají – vedou do záhuby. A jediné, na co děti myslí, je věta: Uvidím ještě někdy své rodiče?
Počet stránek: 296
Nakladatelství: Baronet
ČTRNÁCT DĚTÍ.
JEDEN SUPERMARKET.
A MILION VĚCÍ,
KTERÉ NABRALY ŠPATNÝ SMĚR.

Když nastupují dva bratři Alex a Dean do různých autobusů, aby se dostali do školy, ještě nic netuší. Po cestě je totiž zasáhne velmi silné krupobití - kroupy velikosti vaší hlavy. V důsledku velkých krup se Deanův autobus převrátí na bok a tak jim zatarasí cestu ven. Druhý autobus (ve kterém je Alex) se však nepřevrátil a tak jej odtáhne do bezpečí supermarketu. Z plných 2 autobusů  jich zbylo jen 14.
14 dětí, ať už mladých či starých, populárních i neoblíbených, chytrých, ošklivých, hezkých... Ale co budou dělat teď? Jsou uvězněni v supermarketu a jediná dospělá osoba odešla najít pomoc.

Určitě si říkáte, vždyť jsou v supermarketu, tam je všechno. Od jídla až po spacáky, od oblečení po ... deodoranty. Jenže přibylo tu další ohrožení - do ovzduší byly vypuštěny chemikálie a po jejich vdechnutí začnete buď vyšilovat a chtít každého kolem sebe zabít nebo vám naskáčou pupínky a nebo budete mít halucinace. A pokud máte štěstí, tak se vám nic nestane, "jen" nebudete moct mít děti. Jak si s chemikálií poradí? Dostanou se ze supermarketu?

Postavy: Při čtení této knihy mi někdy Alex připadal stejně starý jako Dean a rozhodně ne na 13 let. Ale přesto byl velmi "reálný" a sympatický a oblíbila jsem si ho. Dean se jevil jako fajn kluk, chytrý a měl rád knížky (tím u mě zabodoval!). Bylo tam ještě hodně postav (vlastně asi tak ještě 14 :D) a všichni (až na jednoho, ale to by byl spoiler) byli super a oblíbila jsem si je i přes jejich drzost nebo násilnickost.

Můj názor: Celkově se mi knížka líbila. Obálka je hezká, příběh dobrý a originální, postavy jsem měla ráda. Sice to nebyla úplně bezchybná knížka, která mě úplně pohltila a nenechala spát, ale rozhodě je to knížka, která stojí za přečtení. Proto dávám 4.5 hvězdičky a jdu se vrhnout na druhý díl, který už se tu na mě třese. Taky jste se všimli, že často dávám knížkám hodnocení 4.5 hvězdičky? Holt mám asi dobrý čich na (dobré) knížky :D

Jinak pokud byste si chtěli tuto knížku přečíst, tak je pro vás (i pro mě) určitě dobrá zpráva, že se 2. listopadu vydá i třetí díl: Monument 14 - Cesta pustinou.


Doufám, že se vám recenze líbila nebo že jsem vás na knížku nalákala :) 
Tak já se s vámi loučím a jdu si vlézt do postele a číst si.

Teri :)

4 komentáře:

  1. Hodně lidí tuhle knihu hodnotí kladně, takže je hezké, že i ty hodnotíš 4,5 hvězdičkami :) Hezká recenze :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tuhle knihu jsem spolu s druhým dílem četla nedávno a vlice se mi zalíbila! Teď už čekám na třetí díl. :3 Povedená recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímavé je, že se taky těším na třetí díl... a to jsem ještě ani nedočetla ten druhý :D Děkuji :)

      Vymazat

Jsem obyčejná holka, co nadskakuje radostí z každého vašeho komentáře. Uděláš mi radost? :)