středa 17. září 2014

S knížkou do kina #4 - Labyrint: Útěk

Září bude plné filmových zážitků! V České republice vyjde plno nových filmů podle knižní předlohy. Ještě jste nečetli knihu? Určitě neváhejte a přečtěte si ji! :-)
-Úkolem tohoto projektu je navnadit vás na brzy zfilmovanou knihou.

Pokud máte rádi filmy podle knižní předlohy, tento článek je něco pro vás, protože tento měsíc vyjdou hned 4 takové filmy! A protože chci abyste se s každou knihou (filmem) pořádně seznámili tak věnuji každému filmu (knize :-D) jeden článek. Můžete se tím pádem těšit na tento a další 3 články :-) V každém článku se dozvíte něco k filmu, ke knize a k autorovi knihy.

Tento článek bych chtěla věnovat knížce (a teď už i filmu) Labyrint: Útěk neboli The maze runner od Jamese Dashnera. Myslím, že teď byla taková mánie, že jste o něm snad všichni slyšeli. Ale nejvíc mě dostala moje spolužačka, když řekla "Já tu knížku miluju!" a já: "a četla jsi jí?" a ona: "Ne, ale strašně se mi líbil trailer k tomu filmu!". Omlouvám se za ten výraz, ale ... WTF?! Upřímně takový lidi nechápu.

Ale přejděme už ke knížce (zároveň i filmu), protože vás určitě nezajímají moje "historky". Pokud jste ještě neslyšeli o čem je knížka nebo film, což mi přijde skoro nemožné, protože ho vidím všude, tak tady máte anotaci ke knize:
Thomas se probudí ve výtahu a nepamatuje si nic kromě vlastního jména. Vynoří se do světa, kde žije asi šedesát dospívajících chlapců, kteří se naučili přežít v naprosto uzavřeném prostředí. Každých třicet dní se objeví nový chlapec. Původní skupina je už na místě asi dva roky a marně se snaží uniknout labyrintem, který obklopuje jejich životní prostor. Už se vzdávají naděje. Pak se ale objeví dívka v bezvědomí a jejich svět se začne měnit...

Něco málo k filmu: Labyrint: Útěk byl první delší film, který zatím Wes Ball režíroval. Jeho natáčení probíhalo v Baton Rouge ve státě Louisiana a trvalo 60 dní. Na zfilmování druhé knihy, už má dokonce 20th Century Fox předkupní právo. 
V ČR bude premiéra ještě o den dříve než v USA... to znamená 18. 09. 2014. Celková délka filmu je 114 minut, s čímž jsem docela spokojená, protože mám radši, když trvá film déle a je tam třeba i pár scén, které v knížce nebyly, protože jinak tam není žádné překvápko :-P. 
Hlavní roli Thomase si zahraje Dylan O'Brien, kterého asi většina z vás zná ze seriálu Teen wolf. Můžeme se také těšit např. na Kayu Scodelario nebo Willa Poultera.
Ještě sem dám trailer k filmu, který jsem vlastně ještě ani neviděla, kdyby tam náhodou byl spoiler, tak aby mi to nezkazila knížku :-D

Něco ke knize: V knížce jsem teprve v polovině a tak bych vám mohla říct jak se mi zatím líbí a jaké mám pocity atd. Ale to vám chci sdělit až úúúplně na konci knihy, protože... co když se můj názor změní? :-) Zatím vám jen můžu říct, že pokud jste ještě knihu nečetli, tak se připravte na slang, který jste ještě v životě neviděli. Někdo říká, že se mu slang nelíbí a že mu knížku zprotivil, ale já můžu s klidem říci, že mě velmi zaujal a používám ho (což mě někdy štve) i v normálním životě :-D. 

Teď něco o fyzické podobě knihy. Kniha je paperback od nakladatelství Yoli a má 360 stran. (Já jsem na straně 185 .. kdyby to někoho zajímalo :-)) Pro mě bylo docela překvapení, když jsem zjistila že má ještě přebal. Asi jsem se poprvé setkala s přebalem na paperback. Do češtiny knihu přeložil Petr Kotrle, který přeložil např. knihy Anatém nebo Válečný prorok.

V prosinci tohoto roku (přesně 1. 12. 2014) by měl v češtině vyjít druhý díl - Zkouška ohněm (The Scorch Trials). Jsem na něj velmi zvědavá! :-)

Něco málo o autorovi: James Dashner žije se svou rodinou (má čtyři děti) v Rocky Mountains. Narodil se roku 1972 v Georgii. Píše fantasy, sci-fi nebo dětskou literaturu. Jeho další známé série jsou například The Jimmy Fincher Saga, The 13th Reality series nebo 'Infinity Ring'' series. Miluje čtení, sledování filmů a televizních pořadů a... čtení. 



Líbil se vám tento  článek? Chtěli byste třeba ještě někdy nějaký? Napište mi do komentáře abych to věděla :-) 
Dobrou noc :-)
Už jste četli:

2 komentáře:

  1. Labyrint prostě miluji, do kina jdu v pátek a vážně moc doufám, že film bude podobně dobrý jako kniha :D Krasný článek, určitě podobné piš dál :)

    OdpovědětVymazat

Jsem obyčejná holka, co nadskakuje radostí z každého vašeho komentáře. Uděláš mi radost? :)