sobota 5. července 2014

Recenze na Galaxii

Série Galaxie
Autor: Beth Revis
Nakladatelství: CooBoo
Toto je moje první recenze na nějakou sérii. Série Galaxie je trilogie - Loď mezi hvězdami, Milion Sluncí a Všechny barvy země. Tato recenze obsahuje spoilery, tak se moc omlouvám.
V těchto knížkách jsou kapitoly pojmenované po hlavních hrdinech - Amy a Syn. Amy je 17ti letá (doufám že jsem se ve věku nespletla) dívka ze Země, která se nechala spolu s jejími rodiči a dalšími 97 lidmi zmrazit a naložit na loď, která popluje 300 let vesmírem na Zemi Centauri. Syn je 16ti letý chlapec, který žije právě na této lodi (tedy o několik set let později) a je "synem" velitele, kterého všichni nazývají Otec. Proto se taky Syn jmenuje Syn. 
 Všichni zmrazení jsou ukryti v kryoboxech na kryo palubě. Jednoho dne však Syn tuto palubu objeví a Amy se mu tak zalíbí, že ji rozmrazí...o něco dříve. Jenže, když člověka jednou zmrazíte, podruhé už by ho to stálo život. A tak musí Amy bydlet na palubě, dokud loď nepřistane. Zjistí se však, že motor celého Universa nepracuje tak jak by měl a že loď zpomaluje. A tak mají na Zemi Centauri dorazit o 50 let později.

Amy se do Syna zamiluje. Mezitím zjistí, že neplují 300 let, ale už téměř 500. A taky zjistí že se už skoro 200 let vznáší nad Zemí a že mohou přistát. Nemají už ale sondy aby zjistili jestli na Zemi nehrozí nějaké nebezpečí. Amy chce samozřejmě vzbudit své rodiče. Ale nechá se Syn "oblbnout" aby s lodí přistál? Hrozí na Zemi nějaké nebezpečí? Jak to s nimi dopadne? Přečtěte si a uvidíte! 

Můj názor: První dva díly mě velmi bavily. Ale musím říct že třetí už na mě byl asi trochu moc. Pterodaktylové a mimozemšťané? ... Přeci jen už to bylo trochu ..no... posuďte sami! Ale autorka píše velmi dobře, knížky se čtou rychle a člověk se vžije do postav. Často mi bylo Amy a Syna líto. Spoiler!!! Hlavně když Syn umřel. :( Říkala jsem si .. proč jí nikoho nenechala!? Ale potom se tam objevil :3 Tato série opravdu stojí za přečtení! Je to zase něco jiného, člověk si "odpočine" od všech těch stejných příběhů.
Celé sérii bych dala 3,5 hvězdičky. Možná je to málo, ale já si za tím stojím :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem obyčejná holka, co nadskakuje radostí z každého vašeho komentáře. Uděláš mi radost? :)