úterý 22. července 2014

Recenze Dárce


Dárce
Lois Lowry
Anotace: Dvanáctiletý Jonas žije ve světě, v němž neexistují války, zločiny, strach ani bolest. Všechno je dokonale organizované, nikdo si kvůli ničemu nemusí dělat starosti, dokonce i povolání dostane každý přiděleno. Jonas se má stát „příjemcem paměti", uctívaným strážcem vzpomínek. Podrobuje se výcviku, při němž mu dosavadní příjemce paměti předává to, co nikdo jiný nesmí vědět ani cítit – vzpomínky a zkušenosti předchozích generací, dozvídá se o bolesti a utrpení, ale i o kráse, lásce a přátelství a začíná chápat, že jeho společenství žije v dostatku a bezpečí za cenu totální absence citů a možnosti volby. A s tímhle vědomím, s poznáním těchto hodnot už nedokáže žít jako dřív…
Počet stran: 208
Nakladatelství: Argo
Příběh je tak krátký, že kdybych Vám k němu řekla víc než je v anotaci, nic byste z něj neměli, protože už byste vše věděli. Já osobně jsem si ani anotaci nečetla, až teď při dělání recenze. Knihu nejvíce vystihuje nápis na zadní straně přebalu - Silný a provokativní román. Pokud se do knihy začtete tak jako já, přečtete ji za jeden večer či jeden den. na databázi knih má kniha hodnocení 91%. Já bych jí klidně dala i víc, protože kniha je opravdu skvěle napsaná, má skvělý příběh, skvělý konec, skvělé postavy, skvělé prostředí a já nevím co ještě na knize jsem nenašla snad jedinou chybu. Uvítala bych však kdyby měla kniha třeba pokračování. Protože ten konec je tak dobrý, že si každý musí sám domyslet jak to mohlo dopadnout. A přesně to autorka zamýšlela a skvěle jí to vyšlo! Možná jste se doslechli, že má být film. Nemá být úplně přesně podle knihy ale jen na její motivy. Na film se moc těším a určitě na něj půjdu do kina :) Trailer k filmu:
Můj názor: Když jsem viděla obálku, řekla jsem si, že to asi nebude moc dobrá kniha. Potom si ji ale moje kamarádka přečetla a líbila se jí. Já ještě chvíli otálela, ale nakonec jsem si jí z té knihovny půjčila. Udělala jsem dobře. Opravdu skvěle zpracovaná kniha. Přemýšlela jsem, že si od autorky přečtu ještě něco. Ale zjistila jsem, že v češtině žádná další kniha nevyšla. Je to škoda, protože Dárce se opravdu povedl. Pokud zrovna nemáte co číst určitě sáhněte po této knize. 
Knize určitě dávám 5 hvězdiček.

2 komentáře:

  1. Taky mě maličko odrazuje ta obálka, ale očividně bych knize měla dát šanci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kvůli obálce ji určitě nezatracuj. Já to skoro udělala a jsem ráda, že jsem se nakonec rozhodla si ji přečíst. :)

      Vymazat

Jsem obyčejná holka, co nadskakuje radostí z každého vašeho komentáře. Uděláš mi radost? :)