pondělí 14. července 2014

Recenze Bílý kůň

Bílý kůň
Alex Adams
Anotace: Třicetiletá Zoe dobrovolně strávila posledních pět let v jakési osobní bublině – po tragické smrti manžela se pohybuje jen mezi svým prázdným bytem a výzkumným ústavem, kde pracuje jako uklízečka. Šeď plynoucích dní ji neubíjí, naopak jí pomáhá nalézt vnitřní klid, aby se mohla rozhodnout, co se svým životem provede dál. A pak se najednou všechno změní. Lidé v jejím okolí začnou umírat na záhadný virus, pojmenovaném Bílý kůň. Smrtící nákaza se lavinovitě šíří po celém světě a během několika měsíců se lidstvo ocitá na pokraji vyhynutí. Přežije jen hrstka imunních jedinců, a někteří z nich jako by pozbyli veškeré lidství. Vypuká válka a apokalypsu dovrší ničivé zvraty počasí. Možná Zoe dříve považovala holý život za jedinou jistotu, kterou ještě má. To už teď ale neplatí. Odkázána pouze sama na sebe putuje postapokalyptickým světem a snaží se přežít. Nebezpečí číhá na každém kroku, neboť z lidské podstaty už zbylo jen velmi málo. Zoe dál míří k jedinému místu, které by jí mohlo poskytnout potřebnou ochranu – nejen kvůli sobě, ale i kvůli tajemství, které nese s sebou…
Počet stran: 340
Nakladatelství: Domino

Pokud jste nepochopili děj z anotace, pokusím se Vám ho ještě trochu přiblížit (nezaručuji, že ho opravdu pochopíte.)
Kniha je rozdělena do podkapitol: Teď a Tehdy.
Příběh Tehdy, je vlastně seznámení se Zoe a Nickem. Zoe někdo pošle domů nádobu, která vypadá velmi pochybně a tak chce zajít k psychiatrovi, protože na policii ji neberou vážně a neřeší to. Protože každý psychiatr (a tak i Nick) má rád zvláštní sny Zoe převede svojí příhodu na sen, který se jí zdá pořád dokola. Mezitím přestane jít elektřina a vypukne válka, kvůli moru. Nick chce zjistit jestli jsou jeho rodiče ještě naživu a tak se vydá na cestu za nimi. Z Ameriky se chce dostat až do Řecka a tak nechá Zoe aby se potýkala s nádobou sama. Okolo umírají na mor Bílý kůň nejen její přátelé ale i rodina. Postupně jí nikdo nezbude a tak se vydá na cestu za Nickem, protože si uvědomí, že ho opravdu miluje. A teď se dostáváme k tomu, o čem je vlastně podkapitola Teď. Ta je vlastně o cestě, kterou Zoe podniká aby Nicka našla. Cestu jí však zkomplikuje Švýcar. Dostane se k Nickovi? Je Švýcar na její straně nebo ne?

Dříve byl život nudná samozřejmost. Teď nechce nic než přežít.

Můj názor: Alex Adams měla opravdu skvělý nápad a celá pointa knihy je opravdu dobrá. Ovšem né zase úplně bezchybná. Přišlo mi, že některé části byly trochu nedomyšlené a i když jsem nad nimi dlouho přemýšlela nějak jsem je úplně nepochopila. V ději jsem se ztrácela a přišlo mi, že hlavní hrdinka se někdy prostě teleportovala. Také jsem moc nechápala postavu Švýcara. Ale to se mi může jenom zdát a příběh třeba domyšlený je. Myslím, že autorce dalo hodně práce než vymyslela dva příběhy, které do sebe musí nějak smysluplně zapadnout a tak bych této knize dala hodnocení 3.5 hvězdičky.